Privatlivspolitik og handelsbetingelser

Privatlivspolitik


Hos Treja tager vi beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler, bruger og beskytter dine oplysninger, når du besøger vores webshop og foretager køb.


1. Dataansvarlig

Treja
Stendyssevej 20, 8586 Ørum Djurs

E-mail: salg@treja.dk
Telefon: +4528700429


2. Hvilke oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler og behandler følgende typer af personoplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • E-mailadresse

  • Telefonnummer

  • Betalingsoplysninger (via vores betalingsudbyder)

  • IP-adresse

  • Købshistorik


3. Formål med indsamlingen

Vi bruger dine oplysninger til følgende formål:

  • Behandling af din ordre

  • Levering af varer

  • Kommunikation vedrørende din ordre

  • Overholdelse af bogførings- og regnskabslovgivning

  • Forbedring af webshop og kundeoplevelse (statistik og analyse)

  • Markedsføring, hvis du har givet samtykke


4. Retsgrundlag

Vi behandler dine personoplysninger på følgende grundlag:

  • Opfyldelse af en kontrakt (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)

  • Retlig forpligtelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)

  • Legitim interesse (GDPR art. 6, stk. 1, litra f)

  • Samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a), hvis relevant


5. Opbevaringsperiode

Vi opbevarer dine oplysninger så længe det er nødvendigt, og i overensstemmelse med gældende lovgivning, f.eks.:

  • Ordredata: opbevares i op til 5 år i henhold til bogføringsloven

  • Nyhedsbrevstilmeldinger: indtil du afmelder dig


6. Tredjeparter

Vi deler kun dine oplysninger med betroede tredjeparter som:

  • Betalingsudbydere (f.eks. Nets, MobilePay, Stripe)

  • Leverandører af fragt og logistik (f.eks. GLS, PostNord)

  • Vores webhost og databehandlere ifm. drift af webshop

Alle tredjeparter behandler dine oplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler.


7. Dine rettigheder

Du har ret til:

  • At få indsigt i, hvilke oplysninger vi har om dig

  • At få rettet urigtige oplysninger

  • At få slettet dine oplysninger (med visse lovpligtige undtagelser)

  • At gøre indsigelse mod behandlingen

  • At få dine oplysninger udleveret i et struktureret format (dataportabilitet)

Du kan til enhver tid kontakte os for at udøve dine rettigheder.


8. Klage

Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du klage til:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.datatilsynet.dk


9. Ændringer

Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik. Den seneste version vil altid være tilgængelig på webshoppen.

Handelsbetingelser


Disse handelsbetingelser gælder for køb af varer på www.treja.dk og drives af:

Treja
Adresse: Stendyssevej 20, 8586 Ørum Djurs
CVR: Ikke momsregistreret
E-mail: salg@treja.dk


1. Priser og betaling

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er samlet slutpris.

Treja er ikke momsregistreret, og der opkræves derfor ikke moms i henhold til gældende regler. Der udstedes kvittering uden moms.

Betaling kan ske via Visa, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club, JCB, and China UnionPay, Applepay, Goggle pay, MobilePay eller anden aftalt metode. Ordren afsendes først, når betalingen er modtaget.


2. Levering og afhentning

Vi tilbyder levering i Danmark med f.eks. GLS eller PostNord. Alternativt kan varer afhentes efter aftale.

  • Leveringstid: 3–7 hverdage (afhængig af lager og produktionstid)

  • Fragt: Beregnes ved bestilling eller aftales individuelt


3. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra den dag, du modtager varen.

Kontakt os via e-mail, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale returfragten, og varen skal returneres i samme stand og emballage som ved modtagelsen.

Ved godkendt fortrydelse refunderes beløbet inden for 14 dage efter, vi har modtaget varen.

Bemærk: Der gives ikke fortrydelsesret på specialfremstillede eller kundetilpassede varer (jf. forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr. 3).


4. Reklamation

Du har 2 års reklamationsret ifølge købeloven. Har varen fejl eller mangler, skal du kontakte os hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, du har opdaget fejlen.

Afhængig af situationen tilbyder vi reparation, ombytning, prisafslag eller tilbagebetaling.


5. Personoplysninger

Vi behandler dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med vores privatlivspolitik. Oplysningerne bruges udelukkende til at håndtere din ordre.


6. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage, kan du kontakte os via e-mail. Hvis det ikke fører til en løsning, kan du klage til:

Nævnenes Hus, Center for Klageløsning
Toldboden 2, 8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

EU’s online klageportal:

http://ec.europa.eu/odr

Senest opdateret: 6. maj 2025